Non Fictie/Fictie

zondag 16 december 2007

benidorm

Hoe naief kun je zijn? dacht ik even met mijn trolley en mijn geboekte hostelkamer en geregelde taxi een soort benidormreis te gaan maken waarbij alles van een lijen dakje zou lopen.

Na een reis die volledig volgens het boekje verliep (mijn eigen prins had een hele stoel voor zichzelf, waardoor alle cadeautjes en dvd's in mijn tas bleven en ik zelf 'alles is liefde' heb kunnen kijken en een nieuw record tetris heb weten te vestigen) kwam ik aan in een entebbe. We werden niet verwelkomd door een bordje met onze naam , maar door een enorme regenbui en onweer waar je u tegen zegt (en nano zegt daar dan lamp tegen). Oke, mijn taxi was er dus niet...Na een tijdje ronddwalen en taxichauffeurs van me af te slaan, mijn onderhandelingskunde maar eens uit de rugzak gehaald, en voor een heel aardig prijsje zat ik na een tijdje dan toch in een auto, op weg naar onze gereserveerde kamer.
'backpackers hostel' stond er opeens op de muur. hadden die knakkers hun naam veranderd, kwam ik daar met mijn trolley aanzetten, sliep ik nog tussen de stinkende backpackers. Ik dacht alleszins dat ik zou gaan slapen, echter: de door mijn gereserveerde kamer was locked, de sleutels nergens te vinden. Zelfs nano's magische sleutels die in het vliegtuig elk geheim gat hadden weten te openen, kregen de deur niet open. Mooi weer, een reserveerde taxi, een gereserveerde kamer in een hostel, het was me allemaal niet gegund, blijkbaar zie ik er met nano op mijn rug toch nog te veel uit als een backpacker...
Gelukkig is flex nog steeds mijn middlename (en komen mailtjes gericht naar flex1.beeld@tros bij mij terecht) en zo kwam het dat ik met een hardlachende nano alle reuzesprinkhanen uit ons muskietennet haalde, terwijl naast mij een zweedse backpacker in slaap viel, en een kamer verder iemand luid genoot van het lichaam van een oegandees...

Och het is zo slecht nog niet toch nog een beetje een backpacker te zijn!

3 opmerkingen:

  1. hoi lieve eef,

    fijn dat je goed bent aangekomen in benidorm. En dat je kleine prins de hele reis op een eigen troon heeft gezeten.Dat scheelt een hoop zorgen en ongerustheid.
    Het is weer een echt afrikaans begin van de reis (en ja, hoe naief kun je zijn?).
    Ik wist niet dat backpackers stinken? En jij dan nu niet omdat je met een trolley rondzeult? Walter is natuurlijk erg benieuwd naar de soort sprinkhanen die jullie uit je muskietennet hebben gevangen. Hoe groot, welke kleur, welke soort vleugels, vorm van het halsschild? enz.
    Hoop dat je de verjaardag van nano leuk hebt kunnen vieren. Hoe was het weerzien met Baker, zijn familie, het dorp?
    Laat je op zijn tijd wel even weten hoe het met jullie gaat (als er tenminste een internet-voorziening in de buurt is.
    Wij vertrekken a.s. donderdag naar Togo. Hoop van te voren nog iets van je te horen.
    Geniet van alles, en dat gun ik nano ook.
    Heel veel liefs, ook van Walter, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeee Eefju,
    Fijn om wat van je te horen, ook al was het weer fiepieaans...Ehm Eefjujaans. Dinges..

    Fijn dat hij een eigen stoel had, klote dat het begin in Afrika niet zo leuk was, maar ik hoop dat je dat nu al weer vergeten bent en lekker aan het genieten bent..

    Ik wil niet graag weten hoe de sprinkhaan er uit zag, maar wel hoe jullie het verder hebben. Of Baker verrast was, hoe dat gaat, hoe het slapen gaat met de prins, etc etc..

    Ciao Marlous...

    Hou het hier in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bweeeh, balen zo'n ontvangst. Gelukkig weet je het weer met de juiste dosis humor op te schrijven waardoor het allemaal wat minder erg klinkt. Ik kijk uit naar de volgende verslagen. Ik heb er hier net een weekend met mijn neefje opzitten, damn, kinderen zijn best leuk, zeker zo rond de 2 jaar oud in dit geval. Maar dat hoef ik jou eigenlijk niet uit te leggen. LP

    BeantwoordenVerwijderen