Non Fictie/Fictie

maandag 21 januari 2008

BOM BAM ik wil een zusje MAM

Nano wil een zusje.

Dat weet hij zelf nog niet, maar het is wel zo.

En dus zit Nano's mama met de handen in haar haar. Dat ik op mijn 25ste mijn hoofd zou openbreken over het vraagstuk: hoe maak ik een zusje voor mijn zoon dat had ik natuurlijk nooit verwacht. Maar ik pieker me wat af. Mijn hoofd voelt een beetje als een escher-driehoek:
al mijn gedachtes, mogelijkheden en afwegingen, lijken uiteindelijk toch niet aan elkaar te lijmen te zijn, terwijl ze toch een soort van geheel vormen.

Het grote ding is natuurlijk dat stomme regeltje van het takes two, terwijl ik behoorlijk one ben. En dat helemaal niet erg vind, behalve nu dan. En dus zit ik opeens met mijn neus in de artikelen over BOM's en BAM's en ik krijg een bijzonder onpasselijk gevoel als ik er aan denk dat dan zomaar het moment zou kunnen komen dat ik al mijn mannelijke vrienden alleen maar zie als sperma-producenten, dat ik bij ze ga smeken of ik een potje mag hebben van dat wondermiddel.
En dat de bel gaat, en dat dat de meneer van Select Mail is, met een potje sperma in zijn handen. (goed dat ik er over nadenk: het scheelt een hoop stappen als hij gewoon zijn eigen potje sperma bij me afgeeft...)
En ik word letterlijk misselijk als ik denk aan zelf in te brengen spuitjes vol met potentiele zaadjes die na het inbrengen gaan vechten om samen met mijn eitje Zusje te maken. En dat ik dan de komende 20 jaar maar moet zien of die chauffeur van Select net zo'n gevoel voor humor heeft als ik, of dat ik opeens zit opgescheept met een sjaggerijnig Zusje, dat niet snapt dat Gummbah ontzettend grappig is, en Ab Normaal helemaal níét om te lachen is.

En trouwens, ik weet niks van cycli, eisprongen, vruchtbare dagen en dat soort zaken, en ik vertik het te gaan zitten uitrekenen wanneer de tijd rijp is om actie te ondernemen.


En had ik niet ooit besloten dat een kindje goed te doen was alleen, maar dat het met twee allemaal wel heel erg ingewikkeld zou worden?


En was er niet iets met liefde in combinatie met kinderen krijgen?

Dus, uh, allemaal heel leuk dat gebam en gebom (en ze zullen vast niet allemaal meer tuinbroeken dragen en mannen verafschuwen) maar ik geloof dat ik er toch maar niet in mee ga.


Blijft over: toch maar een échte man zoeken, die dan ook bij me intrekt en de vader uithangt voor Zusje, en Zusjes overgeef opruimt, haar kast in elkaar timmert, Nano en Zusje helpt ontbijtje op bed te maken op moederdag. Klinkt goed. Maar ja, zie mijn explosie van 20 oktober afgelopen jaar; ik word er verder niet echt warm van, van de rest van dat idee. En ik ken ook geen enkele (uh jawel, wel een enkele, maar die houdt dan weer van Ab Normaal, leeft 6000 km verderop, of anderzins) man die wél warm wordt van dat idee.



Dus blijft over: een moeder en een zoontje, een onoplosbaar vraagstuk en een handje vol levenswijsheden (tijd heelt alle wonden, komt tijd, komt raad enz enz) die hopelijk toepasselijk zijn.

4 opmerkingen:

  1. kan me nog herinnerne dat je ooit vanuit Uganda schreef, dat rondsjouwen met Dion moedergevoelens in je wakker maakte. je had het nog niet geschreven of je was zwanger.
    Wil je wel uitkijken met dit soort explosies? Voor dat je het weet zit je in je uppie van 2 kinderen het overgeef op te vangen. En ik ben er echt niet elke keer bij. Toevallig nu, omdat je jarig was kon ik bijspringen. maar vervolgens moest ik je roepen omdat ik met mijn ene hand een zieke huilende Nano vasthield en mijn andere hand vol nog net opgevangen kots had en dus helemaal niets meer kon doen. Aan zulke hulp heb je dus ook niet veel.
    Komt tijd, komt raad, hoop ik voor je. Je hebt alle voors en tegens heel aardig geïnventariseerd, en er dient zich (nog) niet echt een oplossing aan, dus wacht maar af, zou ik zeggen.
    Veel liefs, en geniet vooral van je zoontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en Nathalie zegt... dat dat zusje ook nogweleens een tweede zoontje zou kunnen zijn tenzij de meneer van de Select-Mail de zaden in zijn potje ook keurig geselecteerd op jongetjes en meisjes aanbied...

    zucht... ik snap je wel - zeker na je net bij mij zo'n gezellig veeleisend drietal hebt meebeleeft, maar ik ben toch wel blij dat de geheel technische aanpak je op gezonde wijze tegenstaat... Dan vind ik onze giegelende optie dat je dan Gordon maar moet lenen nog natuurlijker klinken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maar eef,

    als vrouw is het toch veel makkelijker om uit een one night stand een kind te krijgen, dan voor een man.

    dus dan kan het toch heel natuurlijk en heb je verder geen last van hem. hij hoeft er niks van af te weten ook niet. dat levert alleen maar gedonder op.

    als je nog op zoek bent naar een leuke neger.... bij mij in de buurt zie ik er wel eens een...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Madonna koopt kindjes. Nu is die optie natuurlijk alleen voor de meer kapitaalkrachtige Gooise dames weggelegd, maar als optie zou adoptie natuurlijk een serieuze optie kunnen zijn. Tenzij je drang hormonaal is. Dan helpen alleen drugs. :P

    BeantwoordenVerwijderen