Non Fictie/Fictie

dinsdag 10 juni 2014

1 jaar in het rijk der kozen

Hallo Achtbaan. Hoi dames die zonder dat ik het wist blijkbaar elke werkdag voor mijn huis verzamelen om over ditjes en datjes te kletsen. Hoi onzekerheid. Hallo kruipende dagen. Hoi vliegende maanden. Hoi Lidl. Goededag nieuwe dromen. Hoi vacature-alert bij het krieken van elke dag. Hoi afwijzing. Dag UWV met je rare regeltjes. Hoi nieuw werkveld. Hallo nutteloos gevoel. Hoi opgeruimd huis (oh nee toch niet). Hoi moedeloosheid. Hey gekke lijst met onrealistische eisenpakket voor nieuwe baan. Hoi schoolvakantie (wat kom je als verrassing, ik wist helemaal niet dat je nu al was, want ik hoefde er helemaal geen ingewikkelde opvangpuzzels op los te laten). Hallo 24/7 moederschap. Hoi loopbaancoach. Hoi schoolbank. Hoi twijfelaanval. Hoi mede-koos. Hoi 'ja hoor ik wil wel dit of dat doen voor school want ik heb toch zeeën van tijd'. Hoi naaimachine.  Hoi chagrijn. Hallo hoop. Hoi hopeloosheid. Hoi stomme data om tegenaan te hikken (1 januari echt thuis, 1 april opvang moeten opzeggen en voltijd thuismoederen, 1 juni 6 maand thuis) Hoi budgettips. Hoi super originele openingszin. Hoi vief-en-zeventig breeve. Hallo onthaasting. Hoi boksbal. Hoi uitnodiging. Hallo wilde ideeën over de toekomst.  Hey taken en sollicitatie-activiteiten. Hoi schoolpleinmoeders. Hoi ex-collegae. Hallo Linked-In. Hoi lege agenda. Hoi vol hoofd.

Het was een enerverend jaar. Maar denk dat ik er maar eens mee ga stoppen, ben er wel klaar mee. Al een jaartje ongeveer.

4 opmerkingen:

  1. Lieve Eveline, dit blog klinkt zowel hectisch en ietwat ontgoocheld. HOU VOL !
    Je schrijft zo bijzonder en voedt ook nog eens super op ; we zijn echt een beetje trots op je (zonder je ouders te zijn ) 'T Kump Goot ! Volg je hart en sta open voor ideeen : liefs anja en jos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het einde zou in zicht zijn, ware het niet dat de weg met een bocht loopt.
    blijf zolang lekker zitten in de achtbaan, want een (1) baan komt eraan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond veel troost in de LinkedIn groep Sollicitatietips, je staat er niet alleen voor. Groetjes Jacqueline (jij ook hoi, oud college)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op een dag...Ik zou, als je toch tijd hebt, eens naar schrijfwedstrijdjes op zoek gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen