Non Fictie/Fictie

maandag 26 augustus 2013

prijsvraag

De een z'n dood is de ander z'n brood, en de een z'n ontslag betekent voor de ander gelach. Dus hup, sla een slaatje uit mijn overtalligheid (gatver, wat een vies woord, maar let's face it: dat is de toestand die op me van toepassing is!), en doe mee met de dol-dwaze Voorspel-Eveline's-Toekomst-Prijsvraag!!!

De grote vraag:
Wat doe ik in augustus 2014???????

a) Dan heb je een zelfde baan als nu (wat doe je ook alweer eigenlijk?????), maar dan bij een ander bedrijf
b) Dan zit je in de ww, diep ongelukkig te wezen omdat brief 78 ook geen positieve reactie te weeg bracht
c) Dan zit je in de ww, te genieten van alle vrije tijd, niks geen gehaast, lang leve het thuisblijfmoederschap en laat die bijstand maar komen!
d) Dan ben je hard aan het studeren om de uitvaartbranche in te gaan (en eventueel daarnaast al aan het werk)
e) Dan doe je eindelijk iets waar je voor opgeleid bent zodat de staat niet voor niks al dat geld in je studie heeft gestoken
f) Dan heb je een rijke stinkerd aan de haak geslagen, en doe je alleen nog maar dingen waar je zin in hebt
g) Dan heb je een rijke stinkerd aan de haak geslagen, en betaal je van zijn geld een au pair om vervolgens 24/7 beschikbaar te zijn voor de arbeidsmarkt
h) Dan heb je je eigen maaltijd-service-bedrijf
i) Iets anders


Wat kun je winnen?
Onder de goede antwoorden verloot ik een vijf-gangen diner*. Heb je met i het goede antwoord gekregen, dan krijg je daarnaast nog een ontbijt- en lunchpakket mee voor de volgende dag.
Maar er is meer!!!
Tuurlijk is er meer! Een lettertje invullen bij de reacties is leuk, en makkelijk. Zoek je meer uitdaging? Help mij dan naar mijn volgende baan toe! Geef jij mij de gouden tip, breng je me in contact met mijn nieuwe baas, kom je met een inzicht waar ik zelf nog niet op was gekomen die leidt tot mijn nieuwe salaris? Dan win je ook een vijfgangen diner, en voor een week lang homemade diepvriesmaaltijden om mee te nemen.
Dus sla u slag en doe mee!!


* win je met antwoord b of c, dan krijg je vanwege mijn financiele situatie een 3 gangen diner. Ook leuk.

16 opmerkingen:

  1. Ik ga voor E.
    Lijkt mij een prima uitgangspunt dit keer.

    Klotezooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij krijgt sowieso al een bonuspunt omdat je door de slechte opmaak van het blogje heen hebt gelezen :) Inmiddels gefixt!

      Verwijderen
  2. ik ga voor i (met een hoogstwaarschijnlijke link naar e)
    Schrijven en bedenken hoort hier zeker bij.Ik zie voor jou een fijne baan als documentaire-maker(bedenker)in het verschiet.Dat kun je lekker ook gedeeltelijk vanuit thuis doen en daar liggen volgens mij echt je kwaliteiten !
    Ga in ieder geval niet bij de pakken neerzitten x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aug 2014... dan heb je een gewone stinkerd aan de haak geslagen of laten overkomen... dan heb je een 'weet ik wat' baantje waar je niet voor opgeleid was maar wat wel centen binnen brengt en uren toe laat waarin je kinderen ook nog gewoon een moeder hebben. je overgekomen gewone stinkerd heeft ook zo'n baantje waardoor je rond kunt komen en misschien geen vetpot hebt maar wel gelukkig kunt zijn en van elkaar kunt genieten.

    Africaans geduld, en niet panieken!! je komt hier doorheen!!

    Naat-in-uganda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan woon je op een heuvel nabij Mityana waar de Matoke vanzelf rijp wordt???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga voor i. Ik zie je volgend jaar iets doen met je schrijftalent(moet je wel "betekend" in dit geval met een t schrijven..) en je prima gevoel voor zelfspot. Een boek geschreven misschien?, een opdracht als columnist voor een krant of goed tijdschrift? Een scenario voor een film of toneelstuk?

    en een andere i zou kunnen zijn dat je iets doet met je creativiteit: kinderkleertjes maakt, tassen misschien, slofjes, boxkleden en zelfs kinderspellen, en zo meer, en dat je die via een webwinkel verkoopt.

    (Ik vind een 5 gangen diner al een te gekke prijs.)
    En ik houd mijn ogen en oren open voor een nieuwe baan voor je.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan zit je te pronken op de sokkel waar nu de Deense zeemeermin nog pronkt, maar met jouw talent als zeemeermin mag zij na 100 jaar wel eens plaats maken voor een modernere en betere versie!
    En dan maak ik wel weer zo'n mooie foto van je!
    Pino

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een combinatie, mag dat ook? C en I?
    Maar je heette nu toch Kees? Jammer dat dat weer voorbij is. Als man kom je makkelijker aan de bak.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. P.S. kan ik jou nog mailen eigenlijk? Ik wil wat vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lena, natuurlijk kan je mij mailen! Sterker nog: ik heb jou -heel toevallig precies op je verjaardag- laatst op alle kanalen die ik dacht van je te kennen (werk-mail, 06) proberen te bereiken, zonder resultaat. eefjuzelf at zonnet.nl

      Verwijderen
  9. en als ik win met D? regel je dan als beloning ook mijn uitvaart? :-)

    x linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ga ook voor D en zal Dexter hierheen vliegen voor werkverschaffing. en ik zal je straks bellen over de open dag!
    liefs marike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Eveline,
    Ik kies voor i. Ik heb je leren kennen als een echte moeke, die lief en zorgzaam is voor haar kindjes, en daar hoef je geen superhuisvrouw voor te zijn. Ik denk dat je een leuke baan krijgt op een kinderdagverblijf, gezellig, met jengelende kinderen om je heen..
    Groetjes, Jacqueline N

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dan kies ik voor een combinatie van a en d. Omdat één antwoord ook maar zo wat is, en je altijd méér in een dag kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hè, had ik nou maar een letter opgeschreven....

    BeantwoordenVerwijderen