Non Fictie/Fictie

maandag 31 augustus 2009

Lowlands, nog maar 10 jaar te gaan...

Heb ik vorig jaar een aantal maanden zitten wikken en wegen of ik zou gaan (want was ik met mijn 26 jaar en post-borstvoedingsdecolleté niet veel te oud voor dit festival?), dit jaar was er geen twijfel; ik ging! Lowlands 2008 had me namelijk geleerd dat het eigenlijk júíst een ultiem festival was om te vertoeven als je de rest van het jaar tussen de poepluiers en strafstoeltjes zit. Ik zou vast niet de enige zijn die een vriend thuis moest laten omdat zijn vrouw dat weekend had gepland te gaan bevallen. Op Lowlands stikt het namelijk van de kersverse ouders. Zouden alle kersverse ouders het moeten opnemen in een robbertje touwtje-trekken tegen alle pubers die op Lowlands rondlopen, dan zouden ze met verve winnen.

Prima feestje dus. En zonder moeite vermaakte ik me ook dit jaar weer drie dagen lang met overdag slapen in de zon en in de nacht dansen onder de sterrenhemel of onder de lampen van de danstenten. Rond een uur of 7 in de avond zocht ik diep onder in mijn dagtasje mijn moederspet, zette die op en belde mijn zoon om te vragen of hij het nog naar zijn zin had in het paradijs dat mijn vaders thuis heet. 'Hoi Mama, hoe is het op Lowlands?' vraagt mijn 3,5-jarige wijsneus me prompt als ik hem aan de telefoon heb. Jeetje. Opeens voel ik de hete adem van de volgende generatie, van mijn eigen nageslacht, in mijn nek hijgen. Bijna krijg ik het benauwd; over een jaar of 10 heeft Nano de leeftijd die ik had toen ik het voor het eerst droomde van een 3daags verblijf in het Lowlands-paradijs. En ik vind het allemaal leuk en aardig dat ik vind dat ik ook als moeder gewoon nog eens per jaar uit mijn dak mag mag gaan, ik ga niet sámen met mijn zoon op een festival uit mijn dak gaan. Er zijn grenzen.

Hmmm, dat wordt een afkickprogramma opstellen voor de komende 10 jaar. Óf ik kan er natuurlijk de komende 10 jaar alles aan doen te zorgen dat Nano geen interesse krijgt in de ietwat alternatieve muziekfestivals. Een soort omgekeerde indoctrinatie...Hem gaan stimuleren om helemaal voetbalgek te worden zodat ie zijn spaarcentjes liefst uitgeeft om bij de Uefa-cup aanwezig te zijn. Of ik kan hem natuurlijk nu al op zeilen doen, dan is ie over een jaar of 10 wel in staat om met zijn zeilbootje de wereld rond te reizen, terwijl moeders lekker op Lowlands danst tot de zon weer op komt....

3 opmerkingen:

  1. of je gaat zelf een week naar sziget! zelfde sfeer en creativiteit als lowlands, maar dan groter, langer, meer en beter.
    kan hij mooi beginnen met lowlands..

    liefs marike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi....
    Hij komt dan toch gewoon op Pukkelpop.....lekker slapen bij ons.......
    Die heerlijk lieve zoon van je......

    X van JP&As

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha fiepus, je dacht toch niet serieus dat jouw zoon met zijn móeder naar Lowlands zou willen??!! Wees maar niet ongerust hoor, dat gaat niet gebeuren.

    Of trouwens, maak je toch maar wel ongerust, want uit vrees dat hij tijdens het uit zijn dak gaan zijn móeder zal tegenkomen (brrrr....), zal Nano de komende 10 jaar wel doorbrengen met het verzinnen van ontmoedigingsstrategieën die jouw zo ver mogelijk van lowlands vandaan zullen houden...

    Of neeeee.... wat lul ik nou. Nano houdt helemaal niet van Lowlands over 10 jaar. Lowlands? Dat is meer iets voor zijn moeder. Nano wil gewoon naar GT^%F)KK^&, of iets anders waar jij dan nog nooit van gehoord hebt en absoluut van walgt. De EO-jongerendag ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen