Non Fictie/Fictie

dinsdag 10 februari 2009

vocabulair

Mijn kind praat. En zoals dat gaat met kinderen die praten, gebruikt hij steeds meer woorden, bij sommige nieuwe woorden of zinnen die hij gebruikt, heb ik geen idee waar hij ze heeft opgepikt, bij anderen kan ik er niet omheen.

Nano zit in een auto-karretje in de supermarkt (moet ik me overigens schamen dat ik speciaal daarvoor soms boodschappen doe bij Albert?). Hij stapt opeens uit. 'Ho mama, de uitlaat hangt los'. Intussen is hij op de grond gaan liggen om half onder de auto een beetje te sleutelen. Als hij tevreden heeft besloten dat het nu wel goed zit met die uitlaat, neemt hij weer plaats achter het stuur. 'Ow, de auto wil niet starten'. Na een paar keer proberen, kunnen we toch richting de broodafdeling rijden. Daar hoor ik echter een vervelend bericht uit het boodschappenkarretje: 'Mamma, de motor is afgeslagen!' En dus gaan we lopend naast de auto richting kassa.

Leuk autootje hoor, die Mazda 121 van me!

3 opmerkingen:

  1. welkom in de onzekere wereld van de auto's die het opeens wel eens zouden kunnen gaan begeven!!!!!fijn dat waarschijnlijk ook mensen waarvan je liever niet hebt dat ze weten in wat voor auto je rijdt, dit toch zullen komen te weten door de uitspraken van je zoon!! (wat zullen ze verder nog over ons weten in die werelden rond onze kids...............)

    mocht je nog tips nodig hebben van een mama die ondertussen ervaren is in loshangende uitlaten, niet-startende en afgeslagen auto's
    dan hoor ik het wel he!!

    liefs pino

    p.s. je zoon kan vast zijn lol op in het uganda van de supergoeie voertuigen!!! daar zullen zijn snuggere opmerkingen vast nog van pas komen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een enige berichten over je zoontje, heerlijk dat je met zoveel humor kunt vertellen. Al deze ebrichten vormen een mooi boek dat hij zijn leven mee kan nemen.... ben nl met al mijn fotoboeken van 62 jaar bezig!!!zolang ik de verhalen nog weet, nu opschrijven dus, want de vergetelheid gaat snel. geniet en ik hoop op nog meer mieterse stories uit uganda. mieke SR.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik dacht nog even dat deze uitspraken wel in de eerste categorie moesten vallen. Ik moet geloof ik nog wennen aan Eefju-met-rijbewijs (en Mazda!). In ieder geval fijn om te weten dat Nano het volgende autoprobleem voor je kan verhelpen. Klinkt als een professional!

    BeantwoordenVerwijderen