Non Fictie/Fictie

vrijdag 4 februari 2005

Les 2

Hoe word ik beroemd?In deze les zal ik u leren hoe u beroemd wordt. Hoe u ervoor kunt zorgen dat u een gratis prive paringdans voorgeschoteld krijgt van de beste dansers des lands. Hoe u het voor elkaar krijgt dat bij een theaterstuk van hoog niveau waarbij u als publiek aanwezig bent, alle aandacht naar u gaat. Na deze les bent u ook in staat om uzelf het middelunt te maken van een begrafenis waar u toevallig langskomt. Zelfs als u de overledene of nabestaanden niet kent, zult u de grote attractie zijn, de nabestaande zullen u een handje komen geven in plaats van dat u hen moet condoleren. U zult na deze les verbaasd zijn over hoeveel mensen uw naam kennen, ook mensen die u nooit gezien heeft, zullen voortdurend naar u roepen: ‘Eefie’ (mocht dat op uw naam lijken, anders roepen ze natuurlijk iets anders). Meteen zult u helaas ook met de nadelen van de roem in aanraking komen; de meeste mensen die u al roepend aanspreken, zullen het gesprek vervolgen met: “give me a beer”. Omdat u nu beroemd bent, zullen ze er niet please bij zeggen of zo, het hoort ten slotte bij uw roem. Maar laat u niet afschrikken hierdoor. Het grootste voordeel van de roem heb ik u nog niet eens verteld. U zult werkelijkwaar na deze les in staat zijn om op een nationale feestdag het hele leger tot uw beschikking te hebben. Ze zullen allemaal over elkaar heen rollen om u te kunnen aanraken, om in dienst van u te staan. Ze zullen u eren, uw hand schudden, uw telefoonnummer vragen (hetgeen u uiteraard weigert aangezien beroemdheden nooit hun telefoonnummer weggeven). Oke, genoeg over de resultaten van de les, ik zal u nu vertellen hoe u bovenstaande bereikt. Helaas is het niet voor iedereen geschikt. U moet namelijk het geluk hebben om als Mzungu (blanke) geboren te zijn. Vervolgens is het eigenlijk een fluitje van een cent; u pakt het vliegtuig richting Entebbe en stapt daar uit; u zult zien: het werkt!

10 opmerkingen:

  1. waaauw, ik heb een beroemd zusje! leuke foto trouwens! zo te zien gaat het wel oke, daarzo. Ohja, vond je de cd iets? dikke kus van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. liefu eefju hoera: foto's!!, wat geweldig om te zien hoe onze beroemde teacher tussen de uganda army bleek oplicht. Wat kwamen die daar trouwens doen? Zijn dat dezelfde jongens die zich in het noorden van Uganda misdragen?
    Het schooltje ziet er geweldig uit en je uitleg ook. Komt er al iets uit hun handen? en krijgen we daar iets van te zien?
    Blij te horen dat je veel beleeft en dat je zo te horen geniet. Groetjes aan Huig. en een dikke knuf voor jou.
    dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eigenlijk niet te geloven allemaal, dat dat zo maar kan. is het wel echt allemaal, of zit je in het kader van het een of ander ergnes in een of andere studio in hilversum stiekun in je vuistje te lachen om ons sukkels die dat allemaal geloven terwijl het ongelooflijk is, althans voor ons, domme , nederlandse provincialen.
    Kortom, geweldig Eef, petje af, erg leuk om te lezien.Benieuwd naar je volgende lessen, ben het wel met paul eens over wat betreft huidskleur in combi met sexe. Liefs van hiero.
    Okee, nu ik ook nog effe: fictie of nonfictie? Geef aub.eerlijk antwoord want je weet ik trap bijna overal in.En dan nog iets: van de week kwamen er 2 ZOL`ers in mijn klas vragen naar mijn vriendin, de filmmaakster, voor een intervieuw. Hun teleurstelling was groot toen bleek dat je in Oeganda bent.Nu is mijn vraag of ik hun,welliswaar natuurlijk door mij gecensureerd, iets van jou lesmateriaal mag doen toekomen of dat j4e eventueel liever voor hun project zelf even een kort mailtje stuuurt over waar je daar zoal mee bezig bent, of dat je zegt: weg censuur, niks mail, laat die kinderen ook gewoon lezen wat er op mijn website staat en evt. reageren als ze dat willen.(voor alle duidelijkheid,"het lijken me redelijk älto.kids van 10-11j.Verder heel leuk om te lezen hoe het met je gaat,houwen zo: liefs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. liefu eefju
    vanuit Rome, waar ik nu zit, groet ik je even snel, zoals de slaven in het colosseum voor de strijd zeiden: zei die gaan sterven, groeten u!!

    op naar de paus, vandaag.
    knuf, dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Eefje,
    leuk om alles te lezen.Je verhaal is net een film. Wat mooi dat ik er toch een beetje bij kan zijn; het ga je goed; verheug me nu al op je volgende les, liefs, marian van de jongens. O ja, Kasper heeft een leuke week achter de rug; zat in de Movie Zone jurie van het filmfestival in Rotterdam. Heeft hem wel een tentamen gekost, maar ja. En Dorine als jij weer leest: voor de Paus moet je in Schinnen zijn die doet hier vanmiddag met de optocht mee.
    Morgen ga ik naar Agnes in Ehlenz, komen donderdag terug en ik zet de kandelaar denk ik nog wel even bij je in huis. Prachtig ding trouwens. Ook voor jou liefs, Marian
    Moet snel verderprutsen; doe toch nog maar even met de optocht mee. Kreeg gisteravond een ideetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MBA man, supergaaaaf allemaal! Leuk dat we nu ook eens wat foto's kunnen zien. Ik heb ze opgehangen in de Rozentuin! Naast het MBA-ding hihi!
    Keep it up!!

    Liefs van de MBA

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hey meisje,
    Keicool daar, echt super dat het zo bevalt. Ik heb je wel gemist vandaag bij de optocht in Schinnen waar we toch ook enige roem hadden kunnen krijgen. Misschien niet zoveel belangstelling als jij daar hebt maar ok, dat komt volgend jaar dan wel weer.
    Verder hoop ik snel nog iets meer van je te horen en een leuke tijd verder!

    Dikke Kus Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eh... en wat gebeurde er na die gratis prive paringdans?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helaba Eefje, indien die jongens daar op die camion nog nen echte soldoit kunnen gebruiken laat dan iets weten ...ok? en chapeau voor wat je doet daar bij de evenaar ! alvast de groeten, Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die eef.Ik denk dat het langzaamaan toch tijd wordt dat jos even langskomt daar om ze te leren hoe je een lekkere salade moet maken.Ze zal hier in ieder geval op je wachten als je weer terug bent(als je ze dan nog lust met al die lekkere verwennerijen aldaar)Geniet eerst maar lekker van je tijd daar want hier is het maar een kouwe boel.liefs Anja

    BeantwoordenVerwijderen