Non Fictie/Fictie

maandag 23 december 2013

bugs

Geachte Ontwerper van het Leven,

Graag zou ik u op de hoogte willen stellen van mijn recente bevindingen. De laatste maanden kwam ik er namelijk achter dat in uw verder vrij voortreffelijke Ontwerp een aantal errors zitten. Ik ben niet boos op u, noch teleurgesteld, ik meld het u alleen even omdat u allicht nog niet op de hoogte was van de zwakke plekken. Wie weet kunt u als u tijd heeft een update beschikbaar stellen waarbij deze bugs gerepareerd zijn?

Het gaat om de volgende tegenstrijdigheden:
Waarom is het zo dat als ik eindelijk tijd heb om 's morgens een krant te lezen, ik geen geld meer heb voor het abonnement? Waarom heb ik voor het eerst tijd om me vrijwillig in te zetten voor maatschappelijke organisaties maar mag dat niet van het uwv? En waarom kan ik nu pas zonder haast ronddolen in de Ikea, in de Hema en dat leuke hippe winkeltje hier om de hoek, of de hele dag liggen relaxen in de sauna,  als mijn inkomen zo is afgenomen dat dat er niet meer vanaf kan? En de grootste bug: waarom heb ik in deze tijd een hoofd vol inspiratie voor meesterlijke blogjes over veranderingen, twijfels en genante situaties, maar houdt juist nu een stemmetje in mij hoofd me tegen omdat ik me bij alles afvraag wat een eventuele nieuwe baas daar wel niet van zou kunnen vinden...

Excuses voor mijn recht-voor-mijn-raapheid maar dat is toch gewoon slecht bedacht?


4 opmerkingen:

  1. hallo eveline,

    liep ik toch precies tegen dezelfde dingen aan! nou heb ik best tijd voor een vakantie, maar ja, kan ik dat wel maken zonder inkomen?! laat maar weten als je een reactie hebt.

    liefs jezus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja eveline ( moet ik nog even aan wennen ;-)
    Life is a bitch !
    Toch denk ik dat je al die creatieve ideen gewoon moet uitvoeren want volgens mij ben je nu wel toe aan een werkgever die je op waarde schat !
    Zet jezelf op de kaart , ik denk te weten dat je nog zo ontzettend veel in je mars hebt en dan volgt de rest vanzelf. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je een baas verdient die dit soort explosies op hun waarde weet te schatten. Wat de bugs betreft; we wachtten met z'n allen al veel te lang op die update, zouden onze emails hierover eigenlijk wel aankomen? LP

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom hier.... waar naast dat niet bereikbare salaris die hippe winkeltjes gewoon niet bestaan.... er geen sauna te bekennen is... een abonement op een krant - die verder toch niets zegt - nog bedacht moet worden..

    als ik jouw lees heb ik het met mijn geen salaris makkelijker ...

    Naat

    BeantwoordenVerwijderen