Non Fictie/Fictie

maandag 10 juni 2013

sorry

Ik werd dertig, en als je dertig wordt of gaat worden, dan ga je rare dingen in je hoofd halen. Zoals dat het dan toch echt tijd wordt om volwassen te worden (om vervolgens weer te beseffen dat je al een veel volwassener leven leidt dan je tot dan toe door had). En dat de naam die je op je twaalfde heel cool met een U besloot te schrijven niet echt bij een volwassen vrouw hoort. En een naam die op 'je' eindigt is sowieso weinig volwassen natuurlijk (of een naam die 'klein' betekent, maar dat probleem schuiven we nog een jaar of 10/15 vooruit...). En dus val je al je vrienden en collegae en familie en wat dies meer zijt lastig met je dertigers-kronkels en laat je ze na jaren opeens een andere naam gebruiken.
Het lijkt alweer zo lang geleden, zeker nu ik zelfs de meest volhardende mensen/de vrienden die al járen die andere naam gebruikte en niet 1-2-3- omgeschakeld raakten, zo nu en dan Eveline hoor zeggen. Maar ik ben pas 31, dus zo lang geleden is het niet. En toch kom ik nu alweer aan met een andere naamsverandering. Sorry, sorry sorry, ik weet hoe lastig sommigen het vonden. Maar toch mogen jullie me binnenkort (of doe eens gek, ik geef jullie gewoon een aantal maanden om eraan te wennen) Koos noemen, als jullie het niet erg vinden....

5 opmerkingen:

  1. rare kriebels als je 30 wordt. kun je nagaan als je 35 wordt. dan denk je zelf, koos, dat zou ik wel willen zijn.
    maar voor iedereen eraan gewend is, heet je weer eveline, wedden?!
    of eveline sm
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt waar???? de rotzakken!!! ze mogen hun slogan dan wel eens veranderen, die naam doen ze geen eer meer aan!

    sterkte! x linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koos? Ik zat me voor te breiden op Eef...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eefje, Eefju, Eveline, Koos... je zegt het maar. voor mij gaat het erom dat de persoon waarnaar we referen dezelfde Kanjer blijft. daar doet geen naam aan toe of af.
    Liefs!! Naat(in uganda)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als in liefkoos?
    vooruit, we gaan het proberen.

    BeantwoordenVerwijderen