Non Fictie/Fictie

vrijdag 2 november 2012

daar heb je een grote Broer voor....

Scene 1 Aan de eettafel zitten tegenover mij Broer en Zus. Broer eet een boterham, Zus niet. Zus huilt. Zus huilt heel hard, want Zus is boos. Zus gooit boos haar korstjes op de grond en wilt een nieuwe boterham, zónder die vieze korstjes. Die krijgt ze niet, dus Zus huilt nog harder. Zus draait haar hoofd opzij naar Broer, en huilt nog harder, ondertussen kijkt ze wanhopig tussen haar tranen door naar Broer. Broer kijkt, en ziet. Hij spreekt tot mij: 'Misschien ben je toch wat te streng, geef haar maar gewoon een nieuwe boterham.'

Scene 2 Aan de eettafel zitten tegenover mij Broer en Zus. Broer eet een boterham, Zus ook. Zus eet ook de korstjes. Langzaam, maar ze eet ze. Ze huilt niet, Zus is tevreden. Broer kijkt naar Zus die de korstjes eet, en ziet iets wat ik niet zie. Broer spreekt: 'misschien kun je haar een beetje matsen? Dat ze niet álle korstjes op hoeft te eten voordat ze de volgende boterham krijgt....'

4 opmerkingen:

  1. wat een lieve schat is die nano toch ook! hij doet het dus goed als grote broer, fijn om te horen. en dan gaan we dit weekend eens de boel op stelten zetten in amsterdam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan heb je toch helemaal geen papa meer nodig, met zo'n broer?
    Wat een empathie. En dat je op je zesde al zoveel weet over onderhandelen. Dat heeft ie van geen vreemde, dat kan ik je verzekeren.
    Maar matsen.....??

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zeg: fantastisch!
    misschien een goed idee voor de uitgever van de botje-boekjes?

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. potverdikkeme eefju,
    wat mag jij trots zijn op je clubje
    maar eerlijk is eerlijk : je eigen aandeel is niet onaanzienlijk
    liefs en tot ziens, anja en jos

    BeantwoordenVerwijderen