Non Fictie/Fictie

zaterdag 11 augustus 2012

uit het raam

Ik kijk uit het raampje van de auto. Mooi. Stalletjes met gestapelde tomaten. Winkeltjes vol met drukke stoffen Fietsen volgeladen met matoke, ananassen, jerrycans. Kinderen rennend achter een oud wiel. Jongens proberen hun stukjes geit op stok te verkopen aan langsrijdende passagiers. Vrouwen lopen opgedost richting moskee. Het Afrikaanse straatleven is mooi. Uit hetzelfde raampje zie ik ineens een paar winkeltjes achter elkaar waar doodskisten verkocht worden. Met raampjes erin. Doodkisten, niet alleen die van een meter of twee lang, maar juist vooral kistjes van 1,5 meter lang, of van 1 meter lang of nog kleiner. Een knoop in mijn maag. Niks moois aan.

3 opmerkingen:

  1. maar ja, je kunt ze ook niet in een kartonnen doosje begraven toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hoop dat je vandaag dan een vrolijkere dag hebt gehad met Zoƫ's doop, en ben benieuwd wat de dame in kwestie er zelf van vond!

    x linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en dan zag je die kleine kistjes alleen nog maar langs de weg... helaas zijn ze regelmatig in gebruik... dan heb ik dagenlang knopen in mijn maag, tranen in mijn ogen... niks moois aan, heel waar, gewoon de keiharde realiteit. Naat

    BeantwoordenVerwijderen