Non Fictie/Fictie

donderdag 29 april 2010

politiek

Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik mijn blog zou gebruiken om mijn ongenoegen te uiten over het visumbeleid, om hier Verdonk (die er al lang niet meer over gaat,maar die wel een fijne pispaal is) een beetje te bashen, om aan te geven hoe vreselijk oneerlijk ik het vind dat wij overal maar heen kunnen waar we heen willen, omdat we toevallig in Nederland geboren zijn, terwijl iemand uit Oeganda geen kant op kan.
Ik heb wel vaker een mening over de politiek, maar probeer me op dit blog eigenlijk te beperken tot verhalen over een moeder en een kind. Maar goed, dat hele visumverhaal heeft natuurlijk ook wel weer heel veel te maken met deze moeder en haar zoon, dus allicht zou het toch wel passen op dit blog...
Ik hoef er gelukkig niet langer over te twijfelen of ik het wel of niet zal doen, want hij mag gewoon komen!!!! Volgende week al!!!!

Dus vanaf volgende week zal ik mijn blog-onderwerp een beetje verschuiven van een moeder en kind in Oeganda naar een papa in Nederland. Ik ben blij en rete nieuwsgierig!!

Ow ja, en nu moet ik dus als de wiedeweerga af gaan vallen, mijn huis opruimen en zijn band plakken. Gekkenwerk!

14 opmerkingen:

  1. is 5 mei op tijd genoeg voor een schoonmaakactie? (ook een soort van bevrijding, toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW

    Wat GOEDDDDDDDDDDDDDDDd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiephoi!!! Wat goed zeg!
    En wat ontzettend spannend, voor jou en niet in het minst voor Nano.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow eef,
    dat al die inspanningen en moeite toch dit resultaat hebben. Had ik eigenlijk niet meer op gerekend. Moeten we dan nu gaan bedenken of we iemand een bos bloemen gaan sturen? (niet V. natuurlijk want die gaat er al lang niet meer over, maar die zou ik sowieso nooit een bos bloemen geven). Ook niet ambtenaren van ambassades, want die moeten gewoon hun werk doen en Baker heeft gewoon het recht om hier te komen. Maar misschien je zus en jou zelf? Voor het eindeloze geduld en de vindingrijkheid? Of zijn er nog anderen op de achtergrond die er een grote rol in hebben gespeeld?

    Ik ben ook heel benieuwd, om kennis te maken met de papa van mijn kleinzoon. Om te zien hoe dat voor hem is, om te weten wat hij van alles (nou ja , alles..) vindt, enz.
    Dus .. Sonja Bakkeren maar, dan? Alhoewel.... in 1 week helpt alleen een sap kuur een beetje. En was het niet zo dat in Uganda.......? dus waarom zou je ? (alleen voor jezelf toch zeker????)

    liefs ,

    dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaaaaa! Wat een feest. Fijn zeg. veel liefs en plan mij maar maar alvast in, ergens op een dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super goed zeg, gefeliciteerd! Enne, volgens mij kan je dat afvallen laten zitten, de voorkeur van de Oegandese man kennende ;)

    PS: Thanks voor alweer een presentje voor Maureen, hopelijk komt deze wel aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heey Eefju,

    Wat goed zeg! Geniet ervan en succes met je korte termijn voornemens :)

    x Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihi, je hebt 'connecties' op de ambassade of niet hè :)

    superleuk dat'ie komt, neemt baker ook een jas mee? ik herinner me dat zijn zoon het nl ook nogal koud had in oeganda...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HA! :) h-e-l-e-m-a-a-l t-e g-e-k!!! Liefs, P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super super zeg!!! ben blij voor je!! en ook voor Nano!! ik mag hopen dat ie zijn plannen met het mes en iets met kleurtje eraf schrapen weer vergeten is!!! ik zie ernaar uit om hem juist trots naast zijn vader te zien lopen en aan zijn vader een uitleg van jewelste te zien geven bij alles wat nano's wereld is!!
    liefs!!
    Pino

    P.S. Verdonk blijft hoe dat ook een persoon waar je op mag zeiken, heeft voor mij indertijd toch aardig wat in de weg gezeten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waaaa... we gaan grote Nano zien...

    jesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  12. woehaaaaa!!! wat gaaaaf!!! En lekker in de meivakantie, komt dat effe goed uit! ben heel benieuwd naar jullie avonturen straks.
    Lena.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yes/ Kayleigh9 mei 2010 om 23:57

    Jee ik lees dit nu pas, wat ontzettend spannend! Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben met zijn 3tjes.
    Suc6!

    BeantwoordenVerwijderen