Non Fictie/Fictie

dinsdag 20 april 2010

frustratie begint met een f

'mama, met welke letter begint de b'
'hmmm, de b is zelf een letter, dus die begint gewoon met de b'
'neehee. met welke letter begínt ie?'
'ja, hij begint met de b. luister maar: bbbbbbbbb'
'neeheehee, met welke letter begint ie nou?'
'...bedoel je misschien welk woord met de b begint? zoals bbbbboom, of bbbbbbanaan?'
'neeheeheehee, met welke létter het begint, dat wil ik weten.'
'ow'

------------

'mama, hoeveel is drie en tachtig?'
'dat is drie-en-tachtig'
'neehee, hoeveel drie en tachtig is als je het bij elkaar doet?'
'ja, dat is dan dus drie-en-tachtig. Klinkt hetzelfde, maar tachtig en drie is ook drie-en-tachtig'
'neeheehee, ik bedoel hoeveel het is; drie en tachtig?'
'ow'


-----------

'mama, wat voor dag is het op dinsdag?'
'op dinsdag is het dinsdag, daarom heet het ook zo'
'neehee, welke dag het nog méér is op dinsdag'
'hmmm. op dinsdag is de dag dat je lang naar school gaat. en het is de dag na maandag'
'neeheehee. welke náám heeft die dag nog meer? is het woensdag, of vrijdag?'
'dinsdag is alleen maar dinsdag. het is maar 1 dag tegelijk; dus dinsdag is dinsdag, en woensdag is woensdag.'
'neeheeheehee, dat bedoel ik niet.'
'ow.'

7 opmerkingen:

  1. Misschien moet je eens vragen wat hij zelf denkt dat het antwoord is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij gaat het niet om het antwoord maar de weg er naartoe. (sprak de hippie)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Arme Nano, pas 4 en hij kan nu al niet meer met z'n vragen bij z'n moeder terecht...
    Ik stel een kleuterwiki voor. Voor en door kleuters welteverstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, ik benijd je niet als je op dit soort vragen antwoorden moet verzinnen. "Gewoon daarom" volstaat duidelijk al lang niet meer!
    Slimme jongen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en bij wie is de frustratie (met fffff) nou eigenlijk het grootst op deze momenten??????
    pino

    BeantwoordenVerwijderen