Non Fictie/Fictie

vrijdag 25 november 2011

opeens

Soms neemt de tijd een loopje met je en besef je opeens dat het bijna kerst is, dat Kurt Cobain al 17 jaar dood is, dat je alweer 11 jaar in het Gooi woont, dat het alwéér na twaalven is terwijl je toch echt vroeg naar bed wilde gaan,dat je alweer bijna 5 jaar bij de Tros werkt, en voor je het weet is je kleuter opeens ingeruild voor, uh ja voor wat eigenlijk? Voor een niet-kleuter.

Dat laatste besefte ik toen ik vorige week een foto van mijn kleuter maakte. Ik blijf er maar naar kijken.



waar is dat kleine kleutertje nou toch opeens heen? Dat kindje dat nog totaal geen weet heeft van wat er allemaal afspeelt in de Grote Boze Mensen wereld? Die zich bezighoudt met kaboutertjes en broodjes poep?
Godzijdank begon gisteren opeens een van zijn tanden te wiebelen. Waar andere ouders zo'n eerste wiebelende tand allicht juist een jeetje-wat-gaat-het-snel-moment vinden, vond ik het juist een gelukkig-hij-is-gewoon-nog-lekker-kleuter-met-kleuterdingetje-zoals-een-wiebeltand-moment. Tot ik me vanmorgen opeens bedacht dat daar natuurlijk een enorm grote tand voor in de plaats komt. En dat daarmee het enige kleuterachtige aan bovenstaande foto ook wegvalt...

5 opmerkingen:

  1. gelukkig komt er nog een kleutertje aan!
    en je moet maar zo denken "hoe ouder hij wordt, hoe beter hij kan acrobatieken".
    of nee, dat is alleen troost voor mij zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zie, ik zie, wat jij ook ziet. Die blik is wijzer aan het worden. En als daar dadelijk andere tanden bijkomen, tja? Maar wat dacht je van kunnen lezen, zelf naar vriendjes bellen, afspraakjes maken, naar school fietsen.... komt er allemaal aan.
    Is leuk, en is ook jammer.
    de grote kunst is (je weet het) om van elk momet te genieten: be here now.
    liefs van je moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zeggen: Kei knap ventje toch, juist omdat het kleuter eraf is aan het gaan!! maar ik begrijp je precies!! je weet het antwoord al als ze over een tijdje vragen hoe het met hem is, dan zal jij vooral ( jezelf al blijvend verbazend) zeggen; 'hij heeft ineens zo'n grote tanden!!!' en iedereen zal beamen dat dat het grote verschil is!!
    en wie wil nu niet zo'n grote broer!!!
    liefs Pino

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou!!!
    wat is en wordt en blijft het toch een verschrikkelijk mooi, leuk, eigenzinnig kind.
    jaaaaren geleden heb ik er nog zo een gekend.
    erfelijkheid of genen noemen ze dat, geloof ik....
    x annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig plaatje!!!!! Ze spelen hier nu met de Kapla terwijl ze luisteren naar mooie kerstliederen:-)
    Ja nu nog met wat houtjes, over een poosje de wijde werled in. Ik geniet dus inderdaad NU van dit mooie momentje bij het kijken naar kindertjes in een warm huisje op het wollen kleed....

    BeantwoordenVerwijderen