Non Fictie/Fictie

donderdag 12 november 2009

3 x kort (2)

Zwart

Terwijl de sint nog niet in het land is, lopen we in Amsterdam tegen een aantal zwarte pieten op. Nano is verbaasd, moeders ietwat boos (want kom verdomme niet aan de mythe van de sint, dus blijf gewoon lekker in Spanje met je pakkenpietje tot de stoomboot je aan wal zet.). Moeders verzint een smoes. Dat ze er vast zijn om de boel alvast te regelen voor als de Sint straks komt. Nano bekijkt het wat nuchterder: ' Volgens mij zijn het geen echte pieten, mam. Ze hebben zich gewoon geschminckt!'




Kip of het ei

'Mama, mag ik een speculoospastakoekje?'


Naief

'Oh mama, maar deze heks is denk ik wél lief. Die geeft zelfs een appel!'

4 opmerkingen:

  1. blijft heerlijk, wat een schat om te bewaren voor later voor hem, hoe is het met jou?
    Mieke ex SR

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker dingetje is het toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tante marietje... gaan we zo naar huis, ja of nee?
    tante marietje... blijf je eten, ja of nee?
    tante marietje... mag dirk nog een keer op, ja of nee?
    tante marietje....mag ik muisjes op mijn boterham, ja of nee?

    lieve nano, mis je me al, ja of nee?

    BeantwoordenVerwijderen