Non Fictie/Fictie

zondag 24 februari 2008

sleutels, pijn en chaos

Donderdag kreeg ik mijn nieuwe sleutels binnen. De dag erna dus met mijn hipste fiets van het schoolplein naar het werk. Ik haal de fiets uit de schuur. en als in een sprookje vielen op dat moment vanuit de hemel met een spotje erop en een gouden randje erom, mijn originele sleutels voor mijn voeten...

En ik was niets eens verbaasd.

Netzomin was er ook maar één iemand te vinden die op het hele sleutelverhaal verbaasd reageerde met: jeetje eefju, dat jóú dat nou moet gebeuren.

En dat doet pijn.

Wat ook pijn doet is een trein die afgelopen zaterdag speciaal voor mij stopte zodat de conducteur kon gaan zoeken naar iets wat uiteraard gewoon in de zak van mijn vest (hoe weet ik nou weer dat daar óók een zak in zit?) bleek te zitten.

En wat ook pijn doet is het zweet dat over mijn hele lichaam verschijnt als ik op mijn werk op die dag dat ik voor het eerst met mijn hippe fiets was gekomen, een mailtje ontvang met de tekst:
Op de binnenplaats is een fietssleutel gevonden. Deze is op te halen bij de
receptie.

En dat terwijl ik niet eens op de binnenplaats geweest was.

En wat ook pijn doet is al dat wachten dat ik mijn zoon aandoe, als hij met zijn mutsje op en zijn jasje aan klaar staat om te vertrekken, maar ik eerst nog overal moet zoeken waar mijn portemennee is. Of als ie helemaal van de fiets af moet klouteren omdat moeders toch haar pasje voor werk niet bij zich heeft. En uiteraard ook niet precies weet waar ze dat voor het laatst heeft gehad.

Ik wil geen pijn meer. Vandaar mijn dringende oproepje:

Chaoot zoekt controlfreak om de fijne kneepjes van het vak te leren en samen gelukkig te worden.

5 opmerkingen:

  1. o jee... neem als je blieft onmiddelijk een maximun aantal paracetamol... zoek dan naar een controle freak en start een curcus 'humor zien door de pijn heen!"... en van je hela hola!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. controlfreak zijn is ook niet alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik ook komen als je ze langs laat komen voor de auditie? Plies? Ik neem met groot genoegen de afdankertjes over.

    Buuf 'ikwasvanmorgenmijn huissleutelsookweereenskwijtwaardoorikeentreinlatermoestnemen' Rechtsvoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ow en vraag meteen offie zo'n ijzeren schuursponsje meeneemt, mijn pan, waar jij ooit eens rijst in kookte, staat nog steeds zwartgeblakerd op mijn fornuis...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik begin ondertussen te denken dat dit soort kwaaltjes erfelijk belast zijn...

    Ik ben ook altijd mijn sleutels, portemonnee en telefoon kwijt, en ik roep al dat ik het kwijt ben als het niet op de eerste plek ligt waar ik het dacht te kunnen vinden. En de tip voor een vaste plek, die heb ik, wellicht teveel...

    en ik wil je verder niet ontmoedigen in je oproep naar een controlfreak, maar mijn ervaring is dat, ookal heb ik iemand in huis die wel altijd alles netjes weglegt en kan vinden, dat niet betekent dat ik mijn spullen ook kan vinden :-(

    Dus ik heb geen tip voor je, als tante marietje haar sleutels nooit kwijt is, heeft zij misschien wel een tip? anders kijk eens in de la van de keukenkast bij papa, misschien ligt daar een tip (of een controlfreak)?

    BeantwoordenVerwijderen